دسته‌بندی نشده

شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت اینماد یا نماد اعتماد الکترونیک

شرایط اخذ اینماد چیست؟

از شرایط اخد نماد اعتماد الکترونیکی می‌­توان به موارد زیر اشاره کرد:

– عرضه کالا یا خدمات در سایت

همان­طور که در بالا هم اشاره شد، نماد اعتماد الکترونیکی تنها به سایت‌هایی که خرید و فروش دارند، تعلق می‌گیرد.

پس اگر صرفاً در سایت درباره محصولات یا خدمات‌تان اطلاع رسانی کرده‌اید و امکان سفارش‌گیری آنلاین نیست، نیازی به دریافت اینماد ندارید، گرچه برای چنین سایتی اینماد صادر نمی‌شود.

– اعلام قیمت محصولات یا خدمات

قیمت و تعرفه کالای عرضه شده از جمله مواردی است که حتماً در سایت باید ذکر شده باشد. هم­چنین ارائه اطلاعات خرید در قالب پیش فاکتور یا سبد خرید نیز الزامی است.

– صاحب امتیاز دامنه

امتیاز دامنه سایت باید به نام فرد متقاضی نماد اعتبار باشد. و امتیاز دامنه متقاضیان حقوقی، باید به نام شرکت و یا یکی از اعضای هیئت مدیره آن ثبت‌ شده باشد.

اطلاعات صاحب تمام دامنه‌ها در سایت Whois درج می‌شود. پس از ورود به این سایت، در قسمت جستجو آدرس دامنه سایت خودتان را وارد کنید و روی دکمه SEARCH کلیک کنید.

– تایید صلاحیت شخص

از دیگر شروط اخذ اینماد این است که صلاحیت فردی شما توسط پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا تایید شود.

به طور کلی نیازی به مراجعه حضوری نیست و نتیجه استعلام تایید صلاحیت در پرونده نماد در سامانه ثبت می‌شود و از طریق ایمیل برای‌تان ارسال خواهد شد.

اما در صورتی­ که جواب استعلام منفی باشد، پرونده به حالت تعلیق در می‌آید و هویت فرد رد صلاحیت‌ شده، وارد لیست سیاه می‌شود.

با این کار امکان درخواست مجدد نیز وجود نخواهد داشت. اما شخص رد صلاحیت شده می‌تواند بعد از ورود به پنل کاربری خود، درخواست فرجام خواهی نماید، به معنای درخواست بررسی مجدد صلاحیت فردی.

البته برای این درخواست باید به دادگاه تشکیل پرونده مراجعه نمایید و مدارکی مثل رأی دادگاه مبنی بر برائت، سند مشخص کننده اجرای حکم صادر شده توسط دادگاه، مدرکی که نشان‌دهنده مختومه شدن پرونده سوء سابقه و یا هرگونه سند دال بر رفع مشکل سوء سابقه را به همراه درخواست فرجام خواهی به ایمیل سایت اینماد به نشانی amaken@enamad.ir ارسال نمایند.

– حداقل سن 18 سال

شرایط دریافت نماد اعتماد الکترونیک داشتن 18 سال تمام است. در صورتی که متقاضی کمتر از 18 سال داشته باشد، ارائه حکم رشد از دادگاه الزامی است.

در قوانین قدیمی نیز برای دریافت اینماد، آقایان نیاز به داشتن کارت پایان خدمت داشتند که در قوانین جدید این موضوع به چشم نمی­‌خورد و بدون نیاز این مدرک هم اینماد برای شما صادر می‌شود.

اینها شروط اولیه و اصلی برای داشتن نماد تجارت الکترونیک بود که با هم مرور کردیم، در ادامه مدارک لازم جهت دریافت نماد اعتماد الکترونیک را بررسی می‌­کنیم.

مدارک مورد نیاز برای دریافت نماد اعتماد الکترونیک

مدارک مورد نیاز برای دریافت اینماد به شرح زیر است:

– متقاضیان حقیقی

  • تصویر مجوز فعالیت (در صورت وجود)،
  •  تعهدنامه شخصیت حقیقی،
  • عکس از مدارک هویتی،
  • اجاره نامه یا سند ملک کسب و کار (یا منزل).

– متقاضیان حقوقی (تجاری / غیرتجاری)

  • تصویر آگهی روزنامه رسمی،
  •  تصویر اصل اساسنامه،
  •  آگهی آخرین تغییرات آدرس (در صورت وجود)،
  •  آگهی آخرین تغییرات اسامی اعضای هیئت‌مدیره (در صورت وجود)،
  •  آگهی آخرین تغییرات موضوع فعالیت شركت (در صورت وجود)،
  •  تعهدنامه شخصیت حقوقی (در ادامه نحوه دریافت آن را توضیح خواهیم داد)،
  •  تصویر پروانه / مجوز فعالیت،

پس از آماده ­سازی مدارک باید برای دریافت نماد اعتماد الکترونیک اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *